вторник, 20 апреля 2021 г.

👉 Завдання на 22.04.2021:👀

1.Літературне чит. (Урок позакласного читання.Людина починається з добра. ) 



 














А хто  такий В. О. Сухомлинський?
(Розповіді учнів про В. О. Сухомлинського).


:Народився В. О. Сухомлинський на Кіровоградщині у селі
Василівці в родині бідного селянина 28 вересня 1918 року. У сім’ї було 4 дітей.
Батько працював столяром і теслярем, майстрував колеса і музичні інструменти.
Мати працювала в колгоспі, займалась домашнім господарством, а зимовими
вечорами сиділа над своїм шитвом і розказувала дітям казки. Змалку в дітей
виховували любов до книги. У діда була своя бібліотека і, помираючи, свої книги
він віддав Василеві. . Батько змайстрував хлопчикові скриньку, де він зберігав
найціннішу літературу.
Ріс хлопчик жвавим і допитливим. Змалку любив малювати. У навчанні був
старанним і здібним, мав чудову пам’ять.. Любив і розумів жарти, був хорошим
товаришем. У школу приходив задовго до початку уроків і займався з учнями, яким
важко давалася математика.

Закінчив семирічку. Коли ще не було і 17 років, як Василь Сухомлинський
переступив поріг школи, де сам був учнем, вчителем мови і літератури.
У 1937 році закінчив заочно Полтавський учительський інститут і одержав диплом
вчителя української мови і літератури.
У роки війни був тяжко поранений. Чотири місяці лікувався в госпіталі.
Після війни повернувся в школу. Через деякий час був призначений директором
Павлиської школи, де пропрацював 22 роки.
Всього пропрацював Василь Олександрович понад 35 років вителем і директором.
Прожив 52 роки. Написав понад 70 томів наукових праць, біля 1500 цікавих
розповідей для дітей: мініатюр, казок, оповідань, легенд, притч, новел.
- В. О. Сухомлинському належать слова, які є провідною думкою сьогоднішнього
уроку: «Роби добро не тільки тоді, коли тебе бачать люди. Значно більше треба для
того, щоб залишатись людиною тоді, коли тебе ніхто не бачить».


Сказав мудрець : Живи, добро звершай,

Та нагород за це не вимагай,

Хай оживає істина стара –

Людина починається з добра.

- Що таке добро?
- Кого ми називаєм доброю людиною?
- Чи легко бути добрим?
- Який антонім до слова добро?
- Чи буває щасливою зла людина?
- Який життєвий принцип завжди утверджується в казках?
- Що потрібно робити, щоб цей принцип утверджувався не лише в казках, а й у
житті?
- А які добрі справи робите ви?

 Словникова робота:
Добро – корисна справа, вчинок.
Доброта – чутливе, дружнє ставлення до людей.

фізкультхвилинка: https://www.youtube.com/watch?v=dOnDFDJA9D4 

 1. Оповідання "Протоптали стежку"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Уночі була хурделиця. Намело кучугури снігу. Рано-вранці у школу йшло троє дітей — Юрко, Михайлик і Ніна. Всюди коло хат з'явилися люди. Відкидали лопатами сніг, прокладали доріжки.
Ось хатина бабусі Марії. Вона живе одна-однісінька. Зупинились діти біля бабусиного двору. Нікого не видно.

— Як же бабуся до криниці вийде? Снігу ж скільки, — сказав Юрко.

— Давайте протопчемо стежку від хати до криниці! — порадив Михайлик.

Діти увійшли на бабусине подвір'я. Йшли по глибокому снігу. Від воріт до хати йти було дуже важко. А від хати до воріт — трохи легше. Пройшли раз, два, три рази. Протоптали стежку від воріт до хати і від хати до криниці.

Спітнілі, стомлені, радісні діти йшли до школи. Вони думали: ось бабуся Марія вийшла з хати. Побачила стежку. Радіє...

 — Яку хорошу справу зробили діти?
— Що відчувала бабуся, коли вийшла вранці на вулицю? (відповіді учнів)

 2. "Добре слово"


 

В однієї жінки була маленька донька Оля. Коли дівчинці виповнилося п'ять років, вона тяжко захворіла: простудилась, почала кашляти й танула на очах. До нещасної матері почали приходити родичі: Олині тітки, дядьки, бабусі, дідусі. Кожен приносив щось смачне й поживне: липовий мед і солодке коров'яче масло, свіжі лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Кожен говорив: "Треба добре харчуватися, треба дихати свіжим повітрям і хвороба втече в ліси й на болота".
Оля їла мед у стільниках і солодке коров'яче масло, лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Але нічого не допомагало – дівчинка вже ледве вставала з ліжка.
Одного дня біля хворої зібрались усі родичі. Дідусь Опанас сказав:
– Чогось їй не вистачає. А чого – і сам не можу зрозуміти.
Раптом відчинились двері і в хату ввійшла прабабуся Олі – столітня Надія. Про неї родичі забули, бо багато років сиділа прабабуся Надія в хаті, нікуди не виходила. Але почувши про хворобу правнучки, вирішила навідати її.
Підійшла до ліжка, сіла на ослінчик, взяла Олину руку в свою, зморшкувату і маленьку, й сказала:
– Немає в мене ні медових стільників, ні солодкого коров'ячого масла, немає ні свіжих лісових ягід, ні горіхів, немає ні перепелиних яєчок, ні курячого крильця. Стара я стала, нічого не бачу. Принесла я тобі, мила моя правнучко, один-єдиний подарунок: сердечне бажання. Єдине бажання залишилось у мене в серці – щоб ти, моя квіточко, видужала й знову раділа ясному сонечкові.
Така величезна сила любові була в цьому доброму слові, що маленьке Олине серце забилось частіше, щічки порозовішали, а в очах засяяла радість.
– Ось чого не вистачало Олі,– сказав дід Опанас.– Доброго слова.

 — Що трапилося з Олесею?
— Як родичі рятували Олю?
— Що зробила прабабуся Надія?
— Що повернуло дівчинку до життя?
— Який можна зробити висновок з цього твору? В чому велика сила?

Підсумок:

 Людина починається з добра,
Із ласки і великої любові.
Із батьківської хати і двора,
З поваги, що звучить у кожнім слові.
Людина починається з добра,
З уміння співчувати, захистити
Це зрозуміти всім давно пора,
Бо ми прийшли у світ добро творити.
Людина починається з добра
Із світла, що серця переповняє.
Ця істина, як світ, така стара,
А й досі на добро нас надихає.

Д.З. - знайти та вивчити вірш про доброту.

 

2. Я у світі ( Подорож до Китаю) с.117-118

 Робота за підручником :

Вправа «Мікрофон»
Учні виконують завдання рубрики «Повтори те, що знаєш».


Робота в парах:

Учні читають текст рубрики «Я хочу дізнатися».
Опрацьовують матеріали рубрики «Ознайомся з думкою інших людей» та виконують завдання на с. 118.
— Що із прочитаного було вам знайоме?
— Що нового ви дізналися?
— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 118. (Я прагну...)
— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?

перегляд відео: https://www.youtube.com/watch?v=iM5k8UsTBOg 

відео:  https://www.youtube.com/watch?v=mZZ7ORhg_rY

виконання тестів (письмово, у вайбері).



 











Д.З. с.117-118 відповіді на питання.

 

3.Укр.мова  ( Змінювання дієслів за особами і числами у теперішньому і майбутньому часі) с.151-152

повторення:


 

 










перевірка засвоєних знань (самостійна робота) :
















перегляд презентації: https://www.youtube.com/watch?v=rKAwmMFBbCA 

фізкультхвилинка: https://www.youtube.com/watch?v=Mzhjp_Phf_g 

виконання письмово вправи 347 з коментуванням учнів

Д.З. - с.152 вивчити правило, повторити таблицю, впр.348 письмово. 

 

4.Обр.мист. (Розширення уявлення про роботу художника-дизайнера. Ознайомлення з поняттям малих архітектурних форм (шпаківня, ліхтарі, альтанки, фонтани, лави тощо).

 
Завдання: композиція "МАФ"- споруда малої архітектуронї форми. (створити модель шпаківні з паперу,картону та

іншого..)

За призначенням малі архітектурні форми діляться на:

універсальні: урни, квіткові вазони, вуличні ліхтарі, садові лавки і т.і.;
декоративні: різноманітні статуї, скульптури, фонтани, альтанки, викладені мозаїкою борти басейнів, витончений місток, перекинутий через штучний струмок - всі ці елементи служать для декорування ландшафтного дизайну;
ігрові / спортивні МАФ: гойдалки, пісочниці, гірки, шведські стінки - все це теж МАФ, причому дуже функціональні, що дозволяють облаштувати на території і дитячі та спортивні майданчики.

Малі архітектурні об'єкти створюють із різних матеріалів: метал, дерево, натуральний або штучний камінь, цегла, бетон. МАФ відрізняються від звичайних будівель відсутністю капітального фундаменту. За розмірами МАФ також бувають різними (при виборі малих архітектурних форм необхідно враховувати розміри ділянки та побажання замовника). Наприклад, фонтан на присадибній ділянці може бути великою конструкцією або симпатичним маленьким садовим фонтанчиком.

Альтанки, павільйони, ротонди. Ці види МАФ – найбільші і найвагоміші об’єкти, які займають центральне місце на ділянці.

 


 

 









ШПАКІВНЯ З ПАПЕРУ:

Для зручності скористаємося шаблоном для шпаківні.

Підібравши скрап-папір у весняних кольорах, розташуйте на ньому деталі та за допомогою двостороннього скотчу наклейте.

У передній стінці виріжіть круглий «вхід» у шпаківню.

Склеюємо наші деталі клеєм ПВА.

Переходимо до даху. За допомогою двостороннього скотчу наклеюємо скрап-папір на шаблон даху (на його верхню частину).

Переходимо до декору «входу». Щоб зробити вхід більш цікавим, виріжте круглу рамочку та круглу фігурну рамочку з битого та жовтого картону.

Далі починаємо робити основу-підставку шпаківні. Для основи виріжте 4 прямокутники із картонної коробки та склейте їх між собою. Готова робота може стати чудовим елементом домашнього декору.


Комментариев нет:

Отправить комментарий